Představte si, že jste pozváni, abyste běželi maraton. Nebo třeba i daleko kratší, ale přesto masovější závod. Dostavíte se na start, protože z nějakého důvodu nechcete či nemůžete odmítnout, dostanete číslo a po startovním výstřelu vyběhnete.
A jak se budou věci vyvíjet dál?
- Ujmete se vedení a na prvním nebo alespoň jednom z prvních míst doběhnete do cíle. Hned se tam na vás sesypou reportéři, fotografové, lokální celebrity i ti, kdo se alespoň na chvíli chtějí ocitnout v blízkosti někoho tak zajímavého, kdo chtějí alespoň tak trochu paběrkovat na vašem výsledku.
- Start se vám sice možná zrovna nepovede, ale trasa je dost dlouhá a vy se tak nakonec vzchopíte, chytíte druhý dech a svou vytrvalostí se nakonec prosadíte před těmi, kdo vám sice zprvu ukazovali záda, ale nakonec na vás přece jenom neměli.
- Poběžíte svým pomalým tempem, protože na víc nemáte, a doběhnete tak na cílovou čáru někde uprostřed dalších, kteří na víc neměli. Nikdo si vás tu ani nevšimne, protože jste nevyhráli a navzdory různým proklamacím není pravdou, že ‚není důležité vyhrát, ale zúčastnit se‘. Účast není vše a možná není nic.
- Anebo jednoduše nevystačíte s dechem, dojdou vám síly nebo nabudete dojmu, že na to nemáte, a vzdáte to. Odpadnete možná i dost daleko před cílem.
A vězte, že podobně jsou na tom i ti, kdo vlastní své internetové stránky.
Ti, kteří znají optimalizace webu pro vyhledávače, jsou těmi, kdo jsou od počátku v čele všech a udrží si vedoucí posty.
Ti, kdo ony optimalizace neznají, se mohou ‚za běhu‘ přiučit, vsadit na ně a také se nakonec probít až na samou špici.
A ti, kdo optimalizaci neznají a nepoznají, nebo jsou nepoučitelní? Ti zůstanou někde v houfu těch nezajímavých poražených běžců, případně to vzdají a odpadnou, nemaje před sebou perspektivu.
A stejně jako na sobě mohou zapracovat běžci, mohou tak učinit i majitelé webů. Třeba právě vy.
Máte-li rozum, optimalizujte. Abyste se i vy probojovali na pozice, kde budete všechny zajímat. Jinak po vás ani pes neštěkne.