Site Overlay

Druhy webových stránek

Základním pravidlem při tvorbě webových stránek je, že mají být tvořeny s ohledem na jejich účel. Hlavním účelem je propagace. Podle toho, zda jde o výrobky, služby nebo osobní propagaci, je zvolen obsah a jeho grafické podání. Zatímco u firemních stránek se dbá na formu, u stránek osobních může být forma sdělení uvolněnější. U firemních stránek je SEO optimalizace webových stránek mnohem potřebnější než u osobních.

monitor ženy

Účel stránky určuje i její strukturu, zda je veškerý obsah webové prezentace koncentrován do jedné stránky nebo zda se jedná o klasické webové stránky, strukturované do více vzájemně propojených stránek.

Podle objemu obsahu je možné webové stránky rozdělit na obsahové a designové. Na stránkách obsahových zpravidla dominuje text, designové stránky jsou tvořeny z velké části grafickými prvky. Toto dělení nebývá striktní, málokdo si totiž může dovolit pouze designové stránky. Designové stránky bývají spíše jako doplňkové pro propagaci určitého konkrétního produktu nebo služby.

Způsob provedení dělí stránky na statické a dynamické. Statické stránky se zobrazují tak, jak jsou napsány, při jejich zobrazování nedochází k žádným modifikacím výstupu pomocí skriptů. Dynamické stránky dokáží měnit svůj obsah na základě chování návštěvníků, typicky se jedná o eshopy, stránky s kontaktními formuláři a dalšími prvky, které dokáží měnit obsah webu.

web notebook muž

Z hlediska správy obsahu dělíme stránky na stránky, které umožňují jejich majiteli editovat obsah bez znalosti jazyka HTML, ty nazýváme jako stránky bez administrace. Jako stránky s administrací jsou označovány stránky, jejichž obsah musí spravovat webmaster.

Podle typu zařízení stránky rozdělujeme na stránky pro PC, tablety a mobilní telefony. Rozdělení vychází z potřeby přizpůsobit obsah stránek rozměrům displeje konkrétního zařízení. Stále častěji je však vývojáři využívána technika responzivního designu, kdy se zobrazení stránky přizpůsobí zařízení.