Site Overlay

Mají elektrická auta skutečně takové problémy, jak se někdy tvrdí?


Dnes je již jasné, že elektrické automobily jsou budoucností. Ačkoliv se to mnoha lidem nelíbí, jsou podporovány v podstatě všemi vládami a i mnohými mezinárodními organizacemi. Cílem je zde především snížit dopad automobilového průmyslu na životní prostředí. Je však pravdou, že mnoho řidičů se k nim staví odmítavě, a mají k tomu hned několik důvodů. Podle mnohých se totiž s tímto typem automobilů pojí hned několik poměrně závažných problémů.

 

Tím prvním je fakt, že údajně začnou mnohem častěji hořet, především kvůli lithiové baterii. To však není tak docela pravda. Statistiky ukazují, že elektromobily začnou hořet se stejnou pravděpodobností, jako klasický vůz. Problémem však je, že u těch elektrických je mnohem, mnohem těžší požár uhasit. Následky jsou tedy vždy mnohem horší, a tak se mnohem častěji dostanou do zpráv. Z toho pak vzniká poněkud nepřesná představa, že auta na elektřinu hoří častěji.

 

auto na silnici

 

Dále jim lidé vytýkají nespolehlivost, zejména v zimě. A to je rozhodně fér. Ovšem nesmíme zapomínat, že i běžná auta je v zimě mnohem těžší nastartovat. Asi každý by mohl vyprávět o tom, jak musel zahřívat motor, aby se vůbec rozběhl, a vstávat o půl hodiny dřív, aby se dostal do zaměstnání včas. V tom se tedy elektrická auta od těch klasických v podstatě neliší.

 

dobíjení elektroauta

 

Vyčítána je jim také krátká dojezdová vzdálenost, a je pravdou, že na tom skutečně něco je. Otázkou však je, jak často běžný člověk jede několik set kilometrů najednou. Faktem však je, že síť dobíjecích stanic je zatím poměrně nedostatečná, i když to se již pomalu mění.

 

V neposlední řadě je tu fakt, že právě kvůli lithiovým bateriím jsou v konečném důsledku neekologická, i když se prezentují opačně. To však není pravdou. Jistě, baterii je potřeba jednou za čas vyměnit, ovšem ta stará se nevyhazuje, nýbrž ekologicky recykluje k dalšímu použití. Nevzniká tedy v podstatě žádný odpad.